Hallo allemaal,

Hier zijn we dan! Na een super leuke, maar veel te korte vakantie staat eindelijk weer een nieuw scoutsjaar voor de deur! Met de schitterende kampen nog in onze gedachten, is Scouts Meerdaal Haasrode weer helemaal klaar om er opnieuw stevig tegenaan te gaan.

De scouts heeft ondertussen een heel aantal succesvolle jaren achter de rug. Elke week opnieuw staat een gemotiveerde leidingsploeg klaar om de leden een spetterende zondagnamiddag te bezorgen. Er staan onder andere bosspelen, dagtochten, commandovergaderingen en nog veel meer op ons programma.

Onze leden zijn als volgt ingedeeld in zes verschillende leeftijdscategorieën en een akabegroep: (voor 2023-2024)

• Akabe: jongens en meisjes
  • Kapoenen: jongens en meisjes geboren in 2016 en 2017
  • Kabouters: meisjes geboren in 2013, 2014 en 2015
  • Welpen: jongens geboren in 2013, 2014 en 2015
  • Jonggivers: jongens en meisjes geboren in 2010, 2011 en 2012
  • Givers: jongens en meisjes geboren in 2007, 2008 en 2009
  • Jin: jongens en meisjes geboren in 2006

Elke zondagnamiddag openen we de vergaderingen om 14u aan onze scoutslokalen. Voor de Kapoenen, Kabouters en Welpen duren deze tot 17u00; voor de Jonggivers, Givers en Jin tot 17u30, tenzij anders vermeld op het maandprogramma dat terug te vinden is op de takpagina's.

Het inschrijvingsgeld voor een heel scoutsjaar bedraagt voor iedereen €55. Hierin zit een verzekering voor onze leden, het jaarkenteken en een wekelijks een vieruurtje tijdens de vergaderingen.

Dus om kort te zijn:

Heb je zin om je stevig te amuseren, op dagtocht te gaan en je eigen potje te koken, te ravotten in het bos, spanning en avontuur te beleven en op kamp te gaan in de vrije natuur? Aarzel dan niet en kom naar onze eerste activiteit op zondag 24 september 2023 aan onze scoutslokalen (De Betstraat 21), dan vind onze openingsbarbeque plaats, meer info binnekort op onze site en facebook

Zoals voorgaande jaren werken wij ook dit jaar met een voorinschrijving voor nieuwe leden. Gedurende het jaar aansluiten kan natuurlijk ook nog.

Inschrijven (enkel voor nieuwe leden, diegenen die reeds lid waren blijven automatisch lid voor het nieuwe scoutsjaar) kan via het onderstaande formulier of via deze link: